طرح سنجش سلامت دانش آموزان بدو ورود به دبستان از 11 خرداد در یزد آغاز می شود .

به گزارش اداره ی روابط عمومی و اطلاع رسانی آموزش و پرورش استان یزد ، مصطفی پایدار در نشست هماهنگی اجرای طرح سنجش سلامت دانش آموزان آماده ورود به دبستان گفت : اجرای این طرح از 11 خرداد در شهرستان یزد آغاز می شود .

رئیس اداره ی آموزش و پرورش استثنایی افزود : نزدیک به 20 هزار دانش آموز آماده ورود به دبستان در دو مرحله در زمینه های بینایی ، شنوایی ، هوش ، سلامت عمومی ، آمادگی تحصیلی ، اختلالات جسمی و حرکتی ، اختلالات رفتاری ، توده بدنی و معاینات دهان و دندان ، مورد ارزیابی قرار می گیرند .

پایدار به استقرار 18 پایگاه سنجش در سطح استان اشاره کرد و گفت : 6 پایگاه شهر یزد از فردا آماده نوبت دهی و پاسخگویی به مراجعین خواهند بود .

وی از مدیران دبستان ها خواست تا کودکان آماده ورود به کلاس اول ابتدایی را همراه با مدارک و معرفی نامه ی تکمیل شده به یکی از پایگاههای سنجش ، راهنمایی کنند .

این مسئول با اشاره به اینکه ثبت نام رسمی و قطعی دانش آموز در پایه ی اول ابتدایی منوط به ارائه ی پرونده سنجش سلامت خواهد بود ، از والدین خواست در فرصت مقرر نسبت به سنجش سلامت فرزندان خود اقدام کنند .

پایدار افزود : شماره تلفن 7252700 واحد تشخیص و توانبخشی اداره ی آموزش و پرورش استثنایی ، برای پاسخگویی به سؤالات احتمالی ادارات و مدارس در نظر گرفته شده است .

مدارک مورد نیاز و اسامی پایگاههای سنجش به شرح زیر است :

 

***

 

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا